Honda
Společnost Honda se etablovala v polovině dvacátého století jako producent motorových kol. Teprve v roce 1962 se pustila do segmentu dvoustopých vozidel. Na tokijském autosalonu téhož roku představila model S 500 Sport, jenž byl k dispozici s motory o objemu jen 360, nebo 500 cm3. Šlo o vůbec nejmenší pohonné jednotky, jež tehdy disponovaly
rozvodem OHC! Modelová řada byla postupně vylepšována a objem motoru rostl až na 800 cm3. Ve voze typu S 800 dosahoval výkonu 70 koní při 11 000 ot./min. a lehký dvousedadlový vůz v provedení kupé nebo roadster s ním docílil nejvyšší rychlosti 151 km/h. Od této doby se stala Honda expertem na vysokootáčkové čtyřtaktní pohonné jednotky pro osobní automobily a tato pověst jí zůstala až do konce dvacátého století.
Rok 1969 přinesl čtyřválcový model Honda 1300 s předním pohonem a celohliníkovou pohonnou jednotkou. O čtyři roky později byl představen první kompaktní Civic, jenž se v různých generacích vyrábí dodnes a patří k nejúspěšnějším osobním vozům na světě. V
osmdesátých letech začala ofenzíva Hondy na trhu USA, pro nějž založila prestižní značku Acura. Známý typ Accord se stal v roce 1991 nejprodávanějším osobním automobilem v USA! Vrcholem nabídky je dodnes typ Legend, jenž ve své aktuální generaci vždy představuje nejvyspělejší technologie své doby.
Honda nezůstává ani stranou vrcholového motoristického sportu. Vavříny sklízí také v prestižní Formuli 1. Na bázi úspěchů a zkušeností z tohoto seriálu vznikla roku 1989 sportovní Honda NSX. Její dvaatřicetiventilový osmiválec byl uložen před zadní nápravou a disponoval výkonem až 274 koní. Navíc šlo o jeden z prvních motorů, na němž Honda aplikovala svůj
legendární variabilní ventilový rozvod VTEC. Honda NSX dosahovala rychlosti až 270 km/h.
Dnes Honda vyrábí svá osobní auta nejen v Japonsku, ale také v Evropě a USA. Modelové palety pro jednotlivé trhy se různí, ale v globálním měřítku disponují desítkami typů, jež zastupují všechny myslitelné kategorie. V Evropě nabídka začíná progresivním pětidvéřovým kompaktem Jazz, pokračuje přes avantgardní generaci Civic, SUV CR-V a velký Accord a vrcholí prestižním Legendem. Vzhledem k požadavkům zvláště evropských zákazníků přišla Honda s vlastním vznětovým motorem. Vozy Honda stabilně patří mezi nejspolehlivější automobily vůbec a dnes již zdaleka neplatí, že motory Honda je třeba „točit“, jinak nejedou.